Regeneracja DPF/FAP/KAT/SCR – Toruń (Gostkowo)

  • Filtry pojazdów osobowych i dostawczych do 3,5 t dokonamy w czasie nie dłuższym niż 1,5 godziny w tym samym dniu (gdy filtr już jest wymontowany)
  • Filtry pojazdów ciężarowych wymagają czasu – przynajmniej 6 godzin – dostarczone rano, przeważnie dokonamy do końca dnia
  • Nasza firma znajduje się 7 km od Torunia w miejscowości Gostkowo. Na terenie całego Torunia i okolic jesteśmy w stanie zapewnić darmowy transport w dwie strony
  • Możliwe jest wykonanie usługi wraz z demontażem i montażem filtra DPF lub katalizatora (więcej szczegółów poniżej)

REGENERUJEMY FILTRY W POJAZDACH:

OSOBOWYCH

CIĘŻAROWYCH

ROLNICZYCH

SPECJALNYCH

Czym cechuje się nasza metoda?

  • Nie używamy chemii
  • Nie rozcinamy filtrów
  • Nie spawamy filtrów
  • Nie wypalamy filtrów

Dzięki innowacyjnej, nowoczesnej i opatentowanej metodzie jesteśmy w stanie usprawnić nawet najgorzej zapchane filtry układu wydechowego każdego typu.Każdy zregenerowany przez nas filtr powraca do stanu fabrycznego i funkcjonuje jak nowy.

GWARANTUJEMY SPRAWNOŚĆ FILTRÓW DO 24 MIESIĘCY

Dlaczego u nas?

  •  Posiadamy urządzenie o innowacyjnej opatentowanej metodzie czyszczenia filtrów, której skuteczność sięga 100%
  • Struktura obudowy filtrów jest nienaruszana, bez cięcia, spawania, filtr wyglądać i funkcjonować będzie jak nowy
  • Dokonywane są pomiary przepływu przed jak i po czyszczeniu potwierdzające skuteczność czyszczenia
  • Wyczyścimy filtry ze wszelkiego rodzaju osadu PM10, ceru czy nawet po zaolejeniu w przypadku usterki turbosprężarki czy uszczelniaczy
  • Na czyszczenie udzielamy nawet do 24 miesięcznej pisemnej gwarancji bez limitu kilometrów
  • Regenerację filtra wykonamy w dniu dostarczenia w ciągu około 1 godziny (gdy filtr już jest wymontowany)
  • Posiadamy wieloletnie doświadczenie w naprawach aut osobowych i ciężarowych, przy czym poznaliśmy jak bardzo złe skutki przynosi niedrożny układ wydechowy
  • Podejmiemy się najgorszych przypadków! Warunkiem jest nieuszkodzona struktura wkładu, często dokonywana poprzez amatorskie sposoby czyszczenia.
Przykład czyszczenia filtra DPF z Opla Corsy:
Przykład czyszczenia filtra DPF z BMW e60:

Przykład czyszczenia filtra DPF z VW Crafter 2.5tdi:

Przykład czyszczenia filtra DPF z Renault Laguna III 1.5dci:

Przykład czyszczenia filtra DPF z Citroen C3 1.6 BlueHDI:

Oferta kompleksowej usługi

Oferujemy również usługę czyszczenia filtra DPF lub katalizatora wraz z jego demontażem i montażem w dowolnym pojeździe. W takim przypadku czas realizacji oraz termin jest ustalany indywidualnie z racji różnych rozwiązań montażowych filtrów układów wydechowych. Posiadamy również profesjonalny sprzęt komputerowy, dzięki któremu dokonamy specjalnych procedur resetujących parametry filtra cząstek stałych w komputerze pojazdu. Dzięki temu elektronika pojazdu będzie tolerować wyczyszczony filtr DPF jako nowy. Procedura ta jest niezwykle ważna, gdyż bez tego pojazd może dokonywać próby samoregeneracji na wyczyszczonym filtrze co objawia się podwyższonym spalaniem, głośniej pracującym silnikiem oraz możliwym dymieniem z rury wydechowej.

  • Cena usługi wraz z montażem i demontażem ustalana jest indywidualnie
  • Oferujemy również reset parametrów DPF zapisanych w pamięci komputera silnika pojazdu
  • Wykonujemy również diagnostykę komputerową w celu ustalenia stanu zapchania filtra DPF

Dlaczego filtr DPF się zapycha?

Filtr cząstek stałych, jak sama nazwa wskazuje jest to element filtrujący spaliny z cząstek stałych PM. Wewnętrzna konstrukcja filtra to monolit o budowie kanałowej, która powoduje zatrzymanie i magazynowanie spalin, aby nie uwolnić ich do atmosfery. Powstały nagar doprowadzany jest do bardzo wysokiej temperatury, gdzie następuje jego spalenie. Tak spalony nagar pozostawia po sobie popiół o charakterystycznym ceglanym kolorze, który z czasem magazynuje się w kanałach DPF. Doprowadza to do zwężenia kanałów w filtrze zmniejszając jego skuteczność pracy oraz przepustowość. Popiół ten samoczynnie już nie zniknie z filtra, gdyż się nie spali w temperaturze roboczej filtra DPF.

Jest to przykład poprawnie działającego systemu DPF, którego proces zapchania następuje po wielu kilometrach. Przebieg zapchania filtra uzależniony jest od wielu czynników takich jak:

  • jakość spalonego paliwa
  • ilość konsumpcji oleju silnikowego
  • typu używanego oleju silnikowego
  • Częstotliwości dokonywania serwisu olei i filtrów w pojeździe

Z doświadczenia jednak wiemy, że pierwsze objawy zapchanego filtra DPF pojawiają się w okolicach 150 do 200 tysięcy kilometrów.

Są również inne powody, przez które zapchanie filtra DPF następuje znacznie szybciej i częściej, oto przykłady:

  • Niepoprawna praca silnika np. zaburzenie mieszanki paliwowo – powietrznej
  • Niepoprawne użytkowanie auta np. zbyt krótkie cykle przejazdu
  • Uszkodzenie termostatów płynu chłodzącego – niedogrzany silnik oznacza również zbyt niską temperaturę filtra DPF do działania
  • Zbyt duża konsumpcja oleju silnikowego
  • Użytkowanie auta bez uzupełniania specjalnego dodatku paliwowego zmniejszającego temperaturę spalania sadzy (np. volvo, citroen, peugeot)
  • Rozszczelnienie układu wydechowego przed filtrem cząstek stałych

Skutki zapchania filtra DPF lub katalizatora

Większość z tych powyższych usterek doprowadza do zbyt dużej generacji sadzy w postaci gęstego czarnego dymu. Dym ten nie jest widoczny, gdyż „zebrany” jest przez istniejący filtr DPF. Jednak każdy filtr DPF ma swoją granicę możliwości ilości przetworzonej sadzy w danym czasie. Nadmiar tworzonego nagaru odkłada się bardzo szybko w kanałach w postaci ciemnej masy co powoduje bardzo dużą redukcję przepływu spalin przez filtr. Zmniejszenie przepływu spalin przez filtr z kolei powoduje jeszcze gorszą pracę silnika doprowadzając do jeszcze zwiększonej „produkcji” sadzy. Takie błędne koło może doprowadzić do totalnego zapchania filtra co może doprowadzić do poważnych awarii jednostki napędowej. W pierwszej kolejności szczególnie narażona jest turbosprężarka, gdyż zaraz za nią tworzy się bardzo wysokie ciśnienie. Ciśnienie te wywołuje bardzo duży nacisk wirnika turbiny powodując luz wzdłużny wirnika. Dalsze użytkowanie pojazdu z zapchanym filtrem DPF może również doprowadzić do rozrzedzenia oleju silnikowego poprzez nadmiar paliwa przeciskany przez pierścienie tłoków. Rozrzedzony olej silnikowy olejem napędowym znacznie pogarsza właściwości smarne doprowadzając do zatarcia całego silnika.

Kiedy poddać filtr DPF czyszczeniu?

Rzecz jasna, gdy występują takie objawy jak występujące usterki na desce rozdzielczej powiązane z filtrem DPF lub wynikające podczas diagnostyki komputerowej, ale również gdy:

  • Dynamika auta jest odczuwalnie zmniejszona
  • Częstotliwość samoregeneracji następuje coraz częściej
  • Po poważnej usterce silnika np. turbina, rozszczelnienie układu dolotowego, usterka zaworu EGR, wtrysków itp.
  • Przy częstym użytkowaniu pojazdu na krótkich odcinkach
  • Auto ma przebieg 150 tysięcy kilometrów lub więcej
  • Zwiększa się stan oleju silnikowego (paliwo dociera do oleju)

 

 

 

Szeroki zakres specjalności