ZWIĘKSZENIE MOCY

Dokonujemy profesjonalnej modyfikacji oprogramowania sterowników silnika, której główną korzyścią jest większa moc generowana przez silnik. Dokonujemy tego zarówno w autach osobowych jak i ciężarowych oraz specjalnych.

Stopień przyrostu mocy uzależniony jest od potrzeb klienta. Standardowo dzielimy stopnie na 3 kategorie:

  • Ecotuning: przyrost mocy jest niewielki, z dużym naciskiem na zmniejszenie spalania. Możemy w ten sposób zredukować spalanie w pojazdach osobowych nawet do 3 litrów, a w przypadku aut ciężarowych nawet do 6 litrów!
  • Standard tuning: stosunek mocy i spalania wyrównany. Przyrost mocy oscyluje na około 20-35% w autach turbodoładowanych, a spalanie jest redukowane o kilka procent.
  • Extreme tunning: ten poziom stawia na jak najwyższą moc w tolerancji bezpieczeństwa dla silnika i skrzyni, jednak w tym przypadku spalanie może wzrosnąć przy agresywniejszym stylu jazdy.

 

ZAWÓR EGR – USUNIĘCIE

Zawór EGR (  od ang. Exhaust Gas Recirculation) jest to jedno z rozwiązań zmniejszających emisję spalin pojazdów. W skrócie pozwala on przepuszczać tworzone przez silnik spaliny z kolektora wydechowego z powrotem do kolektora ssącego w celu „dopalenia spalin”. Jego charakterystyka działania jest tak zaprogramowana, aby uchylał się wtedy, gdy silnik wytwarza najwięcej spalin.

Taki zawór EGR wraz ze zwiększym przebiegiem zużywa się przez duże temperatury w nim panujące oraz nagar jaki w nim się tworzy. Nowoczesne zawory EGR mogą być bardzo kosztowne z racji coraz to bardziej zaawansowanych mechanizmów sterujących nim. Ponadto powracające spaliny do silnika mieszające się z parą olejową generowaną przez turbinę tworzy niezwykle gruby osad w kolektorze dolotowym znacznie zmniejszając jego przepustowość, a co za tym idzie moc silnika. Tak osłabiony i zabrudzony silnik zaczyna się znacznie szybciej zużywać. Tak więc z czasem taki zawór staje się dla użytkownika auta zmorą.

Oferujemy więc możliwość wyłączenia takiego zaworu EGR w komputerze silnika, dzięki czemu żywotność silnika się wydłuży. Dzięki wyłączonemu zaworowi EGR często poprawia się charakterystyka pracy silnika, zaczyna on pracować ciszej i łagodniej. Również możliwa jest zauważalna dodatkowa moc z racji chłodniejszego powietrza dolotowego.

FILTR DPF FAP – USUNIĘCIE

Filtr układu wydechowego również stosowany jest do obróbki spalin w celu redukcji emisji. Jeśli jest to jeszcze możliwe zalecamy jednak jego regenerację, której też możemy dokonać. Usunięty filtr DPF znacznie trudniej i kosztowniej jest przywrócić do działania. Nie mniej jednak czasami jest za późno. Jazda z bardzo mocno zapchanym filtrem DPF lub usterka silnika często doprowadza jego do bezpowrotnego uszkodzenia. Pęknięć lub przetopień nie da się naprawić i wtedy pozostaje jedynie wymiana lub jego całkowite usunięcie.

Usunięcie filtra DPF polega na jego fizycznym pozbyciu się z układu wydechowego oraz na modyfikacji oprogramowania w sterowniku silnika, tak aby pojazd nie dokonywał badania działania filtra oraz jego samoregeneracji. Pojazd bez takiego filtra często będzie zachowywać się lepiej jak ze sprawnym filtrem. Podniesie się jego dynamika oraz może zmniejszyć się spalanie. Jednakże tym samym jakość spalin znacznie się pogorszy oraz jazda takim autem bez filtra DPF jest nielegalna.

Przestrzegamy też przed jazdą z niedrożnym filtrem DPF, gdyż opór spalin bardzo źle wpływa na żywotność przede wszystkim na turbinę, a potem cały silnik. Pojazd z zapchanym filtrem DPF będzie znacznie słabszy, a spalanie mocno wzrośnie. Wzrośnie też ryzyko uszkodzenia samego filtra DPF co uniemożliwi jego regenerację.

 

INNE MODYFIKACJE

Dokonujemy również wielu innych modyfikacji w oprogramowaniu silnika w zależności od potrzeb klienta. Do najpopularniejszych należą:

  • Launch control – implementacja dodatkowej procedury startowej w grupie aut VAG
  • Hot start (ciepły start) – poprawa rozruchowej dawki paliwa w celu ułatwienia uruchomienia silnika
  • Speed limiter (ogranicznik prędkości) – wyłączymy lub przestawimy ogranicznik prędkości maksymalnej pojazdu
  • Klapy kolektora – niezwykle awaryjna rzecz, przynosząca mizerne korzyści, możemy się ich pozbyć
  • Wyłączenie sond lambda – awaria katalizatora lub jego pozbycie się generuje błędy, my ich się pozbędziemy
  • Usunięcie sondy NOX – niezwykle kosztowny czujnik, który jest awaryjny, możemy się go pozbyć
  • Przywrócenie oryginalnego oprogramowania – gdy zmienisz zdanie, zawsze wrócimy do fabryki, nawet po innych
  • Wyłączenie poszczególnych błędów DTC – w wielu sterownikach możemy pozbyć się pojawiania każdego błędu bez naprawy usterki
  • Wyłączenie przepustnicy – czasami też jest zbędna
  • Wyłączenie wentylacji zbiornika paliwa – mocno zmodyfikowane pojazdy tego nie potrzebują
  • Wyłączenie immobilisera – bywają awaryjne, a często są mało skuteczne na złodziei, możemy się go pozbyć
  • Wyłączenie przepływomierza – przy dużych projektach modyfikacji silnika jest on zbędny
  • I wiele innych – na życzenie klienta możemy wykonać wiele innych cudów